Khamis, 11 April 2013

CAKAP-CAKAP PRU13 (16) - GELOMBANG BIRU SUDAH MENYERANG

Pembangkang Mula Main Gila Bayang


KALAU sudah takut dengan bayang-bayang, macam-macam cerita mula direka. Tengok bebudak pakai baju biru pun dikatakannya tentera Umno, tentera BN! Macam-macam alasan menjadi pesan dan fatwa. Begitu jugalah agaknya kalau orang yang takut mati - semua ubat dianggapnya bagus, ditelannya semua! Baginya yang penting nyawa masih ada biarpun tinggal nyawa-nyawa ikan tetap dikatakan belum nak mati lagi, masih kuat lagi.
            Sebenarnya, inilah semangat yang patut dipuji. Malangnya penuh dengan gila babi. Jadi, tak perlulah diuji-uji lagi. Biarkanlah mereka 'mati' slow and steady.
            Ambek kau! Padan muka! Ooops... maaf, tak baik cakap macam tu...Maksud penulis, bila mengundi nanti, Undilah Barisan Nasional sebuah parti yang sihat akal fikirannya dan tidak berpenyakit gila babi. Sikit-sikit calar tu biasalah beb, manusia... Bumi mana yang tidak ditimpa hujan...Yang kita bimbang janganlah hujan sehingga menyebabkan banjir besar!
            Ingat tu, BN. Bukan Bini Najib (ini pembangkang kata sebab mereka tak tahu baca). Bacaaan sebenarnya BARISAN NASIONAL berlambangkan dacing yang adil dan saksama.


Jagindas: Mari kita lihat siapa yang kenaaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.