Khamis, 11 Julai 2013

TERUS BERBALAH.....

Penyakit Yg Kekal Di Kalangan Umat Islam!

PERGOLAKAN di Mesir (begitu juga di negara-negara Islam yang lain), dikaitkan juga akibat pengaruh fahaman ekstrim seperti syiah dan sunni. Islam, khususnya golongan ulamak dikatakan telah secara tidak langsung 'mengkastakan' Islam itu sendiri melalui berbagai fahaman dan kecenderungan. Lantas, kini umat Islam terbelit dengan perbuatan mereka sendiri di mana ia turut memudahkan pihak ketika iaitu unsur luar yang sentiasa cemburu dengan Islam mencampuri seterus mengadu domba umat Islam.
            Sejauh mana benarnya dakwaan ini, ianya sukar untuk ditelah namun ketika ini perbezaan pendapat dan pendirian kalangan bijak pandai, ilmuan dan ulamak Islam memang nyata. Dan setiap kali berlakunya pertelingkahan seumpama itu, biasanya ia akan terus melarat dan berkembang bagaikan tidak boleh hendak ditahan-tahan, bagaikan umat Islam ini langsung tidak ada pemikiran persaudaraannya.
            Justeru, penulis mencadangkan saudara pembaca, sekali lagi menilai tulisan Pak Kassim Ahmad ketika memberikan pandangannya terhadap apa yang berlaku di Mesir dan umat Islam sejagat hari ini di sini  dan di sini.



Jagindas: Sumber (polis) memberi tahu, sebelum ramadhan 1434H tiba, umat Islam di Batu Gajah sembahyang dua imam kecuali sembahyang Jumaat. Taraweh tahun ini macam mana ek?....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.