Selasa, 30 Oktober 2012

ZAMBRY KE PARIT?


Biar Betul, Teruk Sangatkah Pangkor?

ENTAH ya entah tidak. Semalam, penulis singgah minum di sebuah kedai kopi di pekan kecil di suatu kampung di Kawasan Parlimen Parit. Tiba-tiba saya terdengar di satu meja lain beberapa pelangggan sedang membincangkan calon-calon pilihanraya PRU13 akan datang ini.
            Khabarnya, Datuk Seri Zambry (MB Perak) akan bertanding di Kawasan Parlimen Parit. Ada yang kata DUN Bota, bahkan ada pula yang kata dia akan bertanding di DUN Belanja.!
            Hah! biar betul ni! Zambry ada masalah di Pangkor ke? Kalaulah betul desas desus ini, kepada Zambry, penulis ingatkan jangan takut. Lawanlah habis-habisan. Biar tersungkur di gelanggang sendiri, tidak ada apa megahnya menang di gelanggang orang. Apatah lagi kalau tertonggeng macam yang terjadi kepada Allahyarham Datuk Seri Megat Junid. Ingat tak?
            Harap-harap berita angin ini tidak betul. Tapi kalau betul, penulis harap Zambry fikir-fikirlah balik. Manjong dah maju, Pangkor dah membangun. Sebab, orang di situ (Parit) gelak besar bila dengar Zambry nak bertanding di kawasan berkenaan. Lain macam saja bunyi gelaknya..
            Takkanlah disebabkan gambar disimbah cat merah Zambry dah gementar habis. Berhati-hati tu memang bagus. Tetapi kadang-kadang depa-depa tu gempaq saja lebih.. Apa, you takut ka..? Kita pun biasa gempaq orang, kan..


Jagindas: Sembang-sembang dengan beberapa penduduk di Pangkor baru-baru ini, banyak yang tak syok daripada yang syok le pulak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.