Khamis, 21 Februari 2013

PENERIMA BANTUAN KERAJAAN MACAM BINATANG

NIK AZIZ:....demo macey mnatey


Nik Aziz Kata Langkah BN itu Bukan Cara Islam

ALHAMDULILLAH, sejak Tuan Guru Haji Nik Aziz menjadi Menteri Besar (MB) Kelantan, rezeki beliau (barangkali juga termasuk ahli kelarganya) nampaknya mencurah-curah. Beliau dilihat mampu melancong ke beberapa negara dan selalu berulang alik ke Madinah dan Makkah sama ada menunaikan umrah mahupun menunaikan haji.
            Barangkali, antara lain agenda peribadi beliau ketika berada di Makkah dan Madinah tentulah merafakkah doa setulus permohonan kehadrat Ilahi supaya beliau akan terus sihat, dipelihara daripada nyanyuk, terus kekal menjadi mursyidul am Pas dan memerintah negeri Kelantan sehingga akhir hayat.
            Beliau juga tentunya yakin dengan kehendak Allah, bahawa ketika di tanah suci itu Allah telah memberikannya taufik dan hidayah yang setulus-tulusnya. Maka, apabila beliau kembali ke tanah air, apa sahaja yang diucapkannya atau difatwakannya adalah setelah mendapat petunjuk Allah.
            Sebab itu, dia dengan yakin berkata: "Penerima Bantuan Umpama Haiwan".  [lanjut di sini]. Maklum, Nik Aziz adalah juga antara ulamak Pas yang terus mata atau bahasa kitabnya qashaf.
            Tentunya, dia merujuk kepada pelbagai pemberian dan isentif yang dilakukan oleh kerajaan Barusan Nasional (BN) kepada seluruh rakyat Malaysia yang layak tanpa memilih bulu.
            Ketulusan BN itu bukan sedikit sebanyak tetapi memang impaknya amat besar terhadap Pas dan Pakatan Rakyat (PR) terutama ketika menghadapi pilihanraya umum kali ini.
            Pada masa sama pelbagai isu yang melanda Pas dan PR juga turut merenggangkan kepercayaan 'penganut'  Pas daripada parti agama Islam itu. Namun, penulis percaya sebagai seorang tok guru, mursyidul dan ilmuan Islam yang qashaf, tentulah Nik Aziz tidak akan melepaskan peluang yang amat berhaga ketika berhadapan dengan Kaabah baru-baru ini.
            Dan, apabila penerima bantuan daripada kerajaan BN diumpamakan binatang oleh Nik Aziz, maka pada pendapat penulis mereka terbabit hendaklah SEGERA meninggalkan Pas (kalau masih dalam Pas) dan PR kerana jika terus berada dalam kelompok itu, anda semua tetap dianggap binatang. Paling malang jika anda disamakan dengan anjing dan babi!
            Justeru, sebelum terkeluar 'fatwa' sedemikian, ayuh kita pakat ramai-ramai undi BN dalam PRU13 nanti. Dah dekat sangat dah.....
           

Jagindas: Sepatutnya semakin nampak bala' kita semakin insaf, bertaubat dan berdoa diselamatkan, bukannya semakin merapu dan membanyakkan dosa! Subhanallah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.