Isnin, 1 Julai 2013

ORANG UMNO MASIH BERSELESAAN..

Orang Melayu Pula Merengkam Di Dalam...

ADA satu laporan dalam akhbar arus perdana baru-baru ini mendakwa kononnya orang melayu sudah tidak ambil peduli apa akan jadi kepada nasib negara pada pilihan raya ke 14 (PRU14) nanti.
            Rencana "MELAYU TAK KISAH APA AKAN JADI PADA PRU14", oleh Azman Anuar, mengkisahkan perihal nasib dan sikap orang melayu di bumi bertuah ini yang pada pandangannya orang melayu semakin hilang semangat dan arah tuju perjuangan berkomuniti mereka. Selanjutnya di sini.
            Barangkali kesimpulan itu dibuat berdasarkan kepada tingkah laku, sikap dan atitut majoriti orang melayu khususnya mereka yang terbabit secara aktif dengan pertubuhan parti khasnya Umno.
            Baguslah kalau akhbar arus perdana sudah faham. Bagi penulis hal-hal seumpama ini sudah lama bengkak dan bernanah dalam pemikiran. Namun, biasalah orang Umno ni memang payah kalau nak diberi idea melainkan kalau benda-benda tu datangnya daripada atas. Secara kasarnya, Jagindas sudah kupas masalah tersebut di sini.
            Kadang-kadang kita pun tak faham sama ada pejuang-pejuang dalam Umno diperingkat akar umbi dan Bahagian ini memang tak ada idea atau malas buat kerja. Atau memang sudah jadi dasar melayu jati, "selagi penukul tidak mengetuk, selagi itu pahat terbaring kaku!" Atau, mungin juga selagi tidak ada 'huluq', susahlah sikit nak buat kerja...



Jagindas: Nampak selesa semacam saja....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.