Sabtu, 4 Mei 2013

CAKAP-CAKAP PRU13 (55) : UNDILAH DACING..

Besar, Teguh, Kuat, Peramah!

"PILIH INI SAHAJA..."

ESOKLAH harinya. 05 Mei, 2013 adalah hari mengundi bagi Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13). Mereka yang sudah disahkan sebagai pengundi sah berdaftar, keluarlah dengan penuh yakin demi untuk satu tugas yang amat penting setiap lima tahun sekali iaitu memilih satu parti yang boleh diyakini membawa kesejahteraan kepada negara bukan parti yang menghadiahkan bala kepada rakyat.
            Yakinlah kepada Barisan Nasional (BN). UndilahBN. Penulis menyeru kepada semua umat Melayu dan Islam, Cina, India dan lain-lain kaum supaya membulatkan hati kepda BN. Pilihlah BN dan janganlah berpaling lagi.
            Sesungguhnyamemilih kerajaan tidak seperti memilih baju di pasaraya. Atau memilih kasut di kedai-kedai sukan. Jauh sekali seperti menampilkan sebuah drama berat yang hanya meraut hati dan jantung ketika dipersembahkan sedangkan di belakang tabir pelakon-pelakonnya gelak ketawa melihat penonton yang terheret bersama drama tersebut.
             Ingat, keluar mengundi bukan suka-suka. Tetapi kita mengundi kerana hati suka. Justeru, setiap kita, setiap rakyat Malaysia mesti sukakan hati kepada BN.
            Kalau Allah Taala mengizinkan, kita perlu menang 221 kerusi parlimen (satu kerusi di Pasir Mas dah terlepas) dan menawan seluruh negeri dalam Malaysia. Namun, paling tidak pun kita menagih kemenangan tidak kurang daripada 150 kerusi.Tiada yang mustahil dalam urusan ini, jika rakyat Malasyia berfikiran rasional serta wajar semasa membuat pangkahan di kotak mengundi nanti. Lupakan lain-lain lambang. Tidak perlu melihat kesemuanya. Tumpukan kepada gambar lamvbang dacing dan sempurnakanlah pangkahnya di kotak kanannya.
            Lupakan sebentar apa yang terbku di hati apalagi janji manis yang tidak bertiang seri daripada pihak pembangkang. Janganlah nanti, mati semut kerana gula. Atau ibarat memberi bunga kepada sang kera.
            Untuk orang Melayu dan Islam, selagai sultan dan agung masih bertakhta, undilah BN. Itu raja kita, itu tunggak kita tunggak negara yang cintakan kedamaian dan kemakmuran.

Jagindas: Tenangkan fikiran, jangan panik dan esok sebelum pukul 5 petang tunaikanlah tanggung jawab tuan-tuan sebagai pengundi. Dan bila mengundi, pilihkan BN, BN, BN, BN, BN.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.