Jumaat, 17 Ogos 2012

NASHARUDIN TAK PERLU MASUK UMNO


TOLONG BETULKAN FATIHAH ULAMAK PAS, ITU YANG AMAT PENTING!


"Pertemuan itu sedikit pun tidak berbincang tentang Pas atau UMNO, sebab isu yang dibincangkan adalah jauh lebih besar daripada Pas atau UMNO. Kami berbincang tentang keadaan semasa ummah. Rasullullah menyebut, man lam yahtamma biamril muslimin falaisa minhum (Siapapun yang tidak menganggap penting urusan/perkara yang menimpa kaum muslim, maka dia bukan termasuk golongan mereka (muslim).

Adakah berbincang tentang ummah satu jenayah?

Tiba-tiba dikaitkan dengan saya akan masuk UMNO. Untuk kesekian kalinya saya sebutkan secara terbuka, saya tidak ada niat untuk masuk UMNO, cuma saya menganggap semua yang mengucap kalimah syahadah sebagai saudara saya seiman termasuklah pemimpin dan ahli UMNO, dan mereka yang bukan Islam sebagai saudara saya seinsan. Perbezaan pandangan politik tidak seharusnya dijadikan sebab untuk kita tidak memikirkan maslahat ummah." [Nasharudin Mat Isa - klik di sini]

Jagindas Kata:  Mengikuti arahtuju politik Nasharudin ini, saya teringat Datuk Ahmad Nakhaei (dan beberapa yang lain). Semoga ramai lagi ahli PAS yang diberikan ALLAH taufik sepertinya demi untuk kebaikan ummah dan menjaga martabat Islam sebagai agama suci dan agama rasmi di negara ini. Syabas, saudara Nasharudin. Soal masuk UMNO atau tidak bukan masalahnya. Yang penting adalah perjuangan yang berhala tuju, jelas dan tegas. Jadilah pembangkang, tidak mengapa. Tetapi pembangkang yang berakal budi, berilmu dan berjati diri!

Jagindas: Tuhan akan memberikan taufik dan hidayah serta rahmatnya kepada sesiapa sahaja yang dia kehendaki. Dan, Nasharudin adalah antara yang Allah perkenankan..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.