Rabu, 15 Ogos 2012

BODOHNYA LKS


GAGAH JUGA NAK CAKAP BAB ISLAM
LKS... tengin
APALAH  BODOHNYA  Lim Kit Siang (LKS) ni. Yalah, dia, sekutu dan kerabatnya memang bodoh bab-bab agama Islam pun. Siapalah LKS nak berbicara tentang Islam. Dia memang bahalul membezakan antara kempen menggunakan agama dengan pendapat atau ulamat atau majlis fatwa. [ di sini]
            UMNO tidak memperagakan agama ke hulu ke hilir (kulu kelio) demi mendapatkan simpati naluri pengundi. Tidak semacam PAS berkata halal dan haram, kafir dan kufur, masuk syurga dan neraka secara terus dengan niat menakutkan ummat Melayu. Ingat.., Melayu itu Islam!
            Ulamak bebas dan majlis fatwa bukan bercakap atas nama parti, tetapi atas kejelasan hukum menurut Islam secara global tidak kira siapa dan apa anutan partinya. Haram adalah hukum. Orang Islam makan babi hukumnya haram (selagi tidak terdesak). Namun ada juga orang Islam yang makan babi.
            Maknanya, kalau MCA dan MIC serta parti kompenan lain dalam Barisan Nasional (BN) pun perangainya sama macam DAP yang terus-terus menentang Islam, maka orang UMNO juga haram mengundi calon dari parti berkenaan. Faham ke tidak ni?
            Orang Islam yang tidak sembahyang, berdosa. Tetapi ramai juga yang tidak bersembahyang. Demikian juga berpuasa dan sebagainya. Hukum haram maksudnya orang Islam ditegah melakukannya, kalau dilakukan juga maka dapatlah dosa.
            Makna kata, terpulanglah kepada sesiapa (Islam itu) sama ada hendak mematuhinya atau tidak. Dosa tanggungan sendiri-sendiri!
            Shafie dan rakan-rakan perjuangan UMNO tidak mempergunakan hukum ini dalam menjana kempen. Kalau adapun ia sebagai peringatan kepada sesama Islam. Dan dalam Islam, ingat mengingat itu adalah di tuntut, namun tidak pula sehingga sampai memaksa apatah lagi menggunakan kata-kata ungutan. Di situlah wasatiyah-nya!
            LKS, kalau lu tak faham bahasa kitab (quran, hadis dan fatwa), lu jangan sentuhlah bab-bab agama ini. Lu Cina Kafir apa tahu?
            Setakat hari ini, lu punya saudara (MCA dan lain-lain) belum sampai ke tahap lu punya busuk hati. Kalau dia orangpun nanti jadi sama macam lu, itu jam dia orang pun kita kasi tendang habis! Sebab, haram hukumnya bersekongkol dengan mana-mana manusia yang terang-terang menentang Islam! Kalau tak percaya, cuba lu pakat MCA ikut lu punya rentak.
            Hallo LKS, you got it? Nak tanya balik, lu faham ke WASATIYAH tu apa ha?? hahaha.. tengin la lu ni... Ada satu lagi soalan bonus, lu bila nak masuk Islam? Ada berani ka?


Jagindas:  PAS juga yang bodoh... sudah terang lagi bersuluh, tak nampak-nampak juga lagi!.aduhai, nak buat macam mana? Dah kehendak Allah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.