Ahad, 30 September 2012

CUEPACS DAN POLITIK


Fikir Baik-Baik Omar..

SINAR HARIAN menebual Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman, terhadap desas desus yang kerajaan akan mencalonkan wakil cuepacs dalam pilihanraya ke 13 (PRU13) nanti atau melantiknya sebagai senator untuk kabinet akan datang bagi memberi ruang suara kakitangan awam secara terus ke kabinet pada masa akan datang di sini.
            Dan, dalam jawapannya Omar tidak menafikan atau menidakkan menerima tawaran itu jika berlaku, sebaliknya mengambil nada tengah iaitu menyerahkannya kepada kerajaan. Maknanya, dalam hat kecil Omar atau Cuepacs, ada jugalah bibit mahukan tawaran itu..
            Daripada pengalaman lalu, ramai yang berbisa ketika di luar kabinet atau bergerak dalam NGO, namun akan menjadi seperti besi kena sepoh apabila diangkat dalam kabinet yang kononnya sebagai wakil pihak berkenaan untuk lebih mudah menyampaikan hasrat golongan tersebut kepada kerajaan.
            Justeru, saya berpendapat jika Omar berhasrat untuk terus menjadi hero dalam cuepacs maka janganlah diterima sebarang jawatan sama ada sebagai calon wakil rakyat mahupun senator.
            Pun begitu, kalau Omar memikirkan ada sebab-sebab lain maka tidak upayalah saya, terima sajalah...


Jgindas: Orang lain, depa akan membiarkan harimaunya bergerak dalam NGO malah terbukti berjaya menggertak kerajaan. Satu, satu depa dapat! Kebanyakan yang kerajaan lulus tu, NGO depalah yang hentak! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.