Sabtu, 8 September 2012

TIU NAMA PUNYA ADAM ADLI


TEGASKAN KEBIADAPAN AMMAR TIDAK SALAH
bingai lagi bangang!
ADAM ADLI yang pernah menimbulkan kontroversi berikutan tindakannya menurunkan bendera tertera gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di ibu pejabat UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) ketika perhimpunan haram pada 17 Disember tahun lalu, sewajarnya ditangkap dan didakwa di bawah akta hasutan.
            Ini kerana sokongannya terhadap kebiadapan Muhammad Ammar A Rahman, yang melondehkan punggungnya kepada gambar Perdana Menteri, dengan mendakwa perbuatan tersebut bukan satu kesalahan atau tidak menyalahi undang-undang  di sini.
            Jelas, bahawa kenyataan "budak bodoh" ini boleh dikategorikan sebagai hasutan literal sekali gus memperlekeh dan mencabar tindakan pihak berkuasa serta undang-undang negara.
            Memang benar, negara kita mengamalkan kebebasan bersuara terhadap rakyatnya. Namun kebebasan itu adalah dalam ertikata sehingga tidak melanggar kedaulatan perlembagaan dan rukun negara. Demokrasi kita adalah demokrasi terpimpin bukan demokrasi beraja di hati!
            Oleh kerana masih ramai yang tidak faham bahasa, maka golongan ini perlu diajar secara amali. Tangkap, bicara dan sumbat ke dalam! Kalau tak timbul akal juga, maknanya dah gila lah tu....


Jagindas: ham kaa chan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.