Selasa, 8 Januari 2013

SELEPAS MENYANDARKANNYA 27 TAHUN LALU...

Laungan itu Bergema Kembali...

UTUSAN MELAYU 7 JUN, 1986
Utusan Melayu, 7 Jun, 1986  (muka depan)

DATUK Seri Dr.Mahathir Mohamad, berharap kakitangan kerajaan akan meningkatkan daya pengeluaran mereka berikutan tambahan kenaikan gaji yang diberikan meskipun kedudukan kewangan negara "amat merunsingkan".      

Utusan Melayu, 7 Jun, 1986  (muka 12)

MENURUT berita berkenaan, orang ramai mahu kakitangan kerajaan (penjawat awam) bersyukur terhadap layanan yang diberikan oleh kerajaan termasuk menaikkan gaji ketika dunia dalam kegawatan ekonomi.
            Masyarakat juga mahu kakitangan kerajaan memberi tumpuan terhadap tugasan masing-masing dengan penuh jujur dan ikhlas dan elakkan daripada suka ponteng kerja.
            Selain itu, harapan masyarakat kepada penjawat awam supaya kebaikan kerajaan itu dijadikan pendorong bagi meningkatkan prestasi kerja dan mutu kerja. Mereka juga mengingatkan kumpulan terbabit supaya tidak mengmbil jalan mengugut sebagai tindakan mempertahankan sesuatu permintaan.
            
               Manakala semalam, Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, menggariskan tujuh keutamaan untuk penjawat awam supaya organisasi itu sentiasa cemerlang di tahun 2013 dan seterusnya. [berita klik di sini]


Jagindas: Dah bersara pilihan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.