Khamis, 28 Februari 2013

HABISLAH NAJIB, DAP SAMAN PULAK

Dakwa Najib Tuduh DAP Anti-Islam


DAP mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, telah menghina parti itu  atau membuat tuduhan yang DAP kononnya adalah 'anti-Islam'. Keterasaan DAP ini berdasarkan ucapan yang acap kali dituturkan oleh Najib di majlis-majlis bersama rakyat sebelum ini yang menyebut sebagai:
             "Undi untuk PKR akan menghancurkan akidah, manakala undi PAS akan mengakibatkan perpecahan di kalangan umat Islam, dan undi untuk DAP akan melihat Islam akan ditindas."
            Sehubungan itu DAP telah membuat laporan polis bagi mendakwa fitnah Najib itu di sini. Menurut Zairil Khir, DAP tidak pernah membenci atau anti-Islam.
            Bagi menyokong dakwaan Zairil itu, baru-baru ini dalam satu kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, berkata parti itu akan turut memperjuangkan Islam yang disambut secara sinis Datuk Seri Hadi Awang sebaai sesuatu yang melegakan.
            Penulis ucap tahniah dan syabas kepada Zairil yang begitu sensitif terhadap 'kebaculan' Najib sehingga beliau membuat laporan polis bagi mencabar di mahkamah terhadap fitnah yang dibuat oleh Najib.
            Sekurang-kurangnya Zairil telah menunjukan kepada khalayak bahawa dia memang anak jantan yang walaupun tidur sebantal dengan DAP tetapi hati perut dan jiwa Islamnya tetap ada. Beiau nanti adalah antara pemimpin melayu DAP yang akan memastikan Islam di negara ii terjamin martabatnya!
            Tidak seperti rakannya yang lain dari PKR dan PAS langsung tidak sensitif pada hal Najib sudah kata bukan-bukan!
            Tapi, jaga-jaga kalau Umno atau BN nak saman DAP pulak, agaknya....


Jagindas: Maksud perkataan Dikudakan dengan Mengkudakan juga tidak sama...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.