Selasa, 10 Julai 2012

Imam Mahadi - Bhg 2 (akhir)


"IMAM MAHADI" GILA ISIM POLITIK (?)

Lelaki yang mengaku "Imam Mahadi" yang mati ditembak semalam dikatakan mempunyai seorang anak (tidak tahu pula lelaki atau perempuan).
            Terkini, polis berkata kedua-dua suspek dikatakan mempunyai masalah mental akibat pengaruh ajaran sesat. Kalau dulu-dulu mereka ini dikategorikan sebagai orang "gila isim" . Orang  tua-tua kata terkena alahan panas ayat-ayat yang diamalkan.
            Tetapi agak pelik pula orang gila isim boleh sebut soal tidak puas hati dengan pentadbiran kerajaan. Biasanya, si gila isim  dia akan merapu dengan ilmu atau amalan yang dituntut atau diamalkannya.      
            Jadi, kalau gila isim (masalah mental) macam mana pandai pula dia (mereka) kata tidak puas hati dengan sistem pentadbiran sekarang.  Maknanya, ada satu  lagi gila isim baru ditemui dalam kalangan masyarakat melayu, iaitu gila isim politik.
            Bahaya. Amat Merbahaya! Apapun, biarlah pihak berkuasa yang menguruskan hal ini. Jangan buat sebarang spekulasi dan jangan ganggu siasatan.
                          
                    
[SUMBER: THE MALAY MAIL 10/7/12]

]                                                                           [SUMBER: UTUSAN MALAYSIA 10/7/12]

Jagindas:    Tak apalah, yang tepatnya adalah sakit mental. Mentalnya sudah rosak. Alligment dah lari... Jadi, nasihat saya selalu-selalulah buat tuning agar alligment tidak tersasar, barulah pemanduan berjalan lacar dan selamat. Temuilah pomen anda di mana-mana kedai BN 1 Malaysia berhampiran di tempat anda sekarang.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.