Ahad, 25 November 2012

BUAT KELAKU SEKS DALAM TEKSI

GAMBAR HIASAN

Dipenjara 3 bulan dan Denda 3,000 Dirham

BERITA semalam memaparkan kisah Karpal Singah menyanggah tindakan pihak berkuasa kerajaan Kelantan menyaman pengusaha kedai gunting rambut (Unisex saloon) yang membenarkan pekerja wanita menerima pelanggan yang halal dinikahinya. Bahkan juga pekerja perempuan (tukang gunting rambut) yang bukan Islam juga tidak dibenarkan menerima pelanggan dari kalangan lelaki seagamanya selain dari Islam. Bagi Karpal tindakan itu tersasar daripada peradaban yang di uar-uarkan Pas sendiri sebelum ini  di sini
            Bagaimanapun, di Dubai, lain pula kisahnya apabila ramai pasangan (bukan Islam) yang didenda dan dipenjara berikutan mereka melakukan salahlaku seks dan minum arak di khalayak... baca klik di sini
            Tapi bagi penulis, memang melampau pun, kalau nak seks pun seks lah. Sempat-sempatlah sampai ke bilik atau ke rumah. Setidak-tidaknya, nyorok-nyorok lah sikit. Takkanlah tak tahan-tahan lagi sampai dalam teksi pun jadi! Handal benarkah? Isunya di sini, salah laku seks di negara Islam itu tetap tidak dibenarkan walaupun pasangan bukan Islam. Kalau dalam konteks hudud, di Dubai, bukan Islam hatta pelancong sekalipun akan dihukum! Macam mana?
            Paling tidak kasihanlah kepada pemandu teksi berkenaan. Dia pun ada perasaan juga. Kalau dibuatnya dia 'steam', nanti stearing entah ke mana, break entah ke mana, hujung-hujung tiga-tiga lingkup eksiden! Orang utara kata: Akai tak dak.
            Syok punya pasal, matipun tak apa ke?  Menurut seorang kawan penulis yang kini berusi 55 tahun, katanya dia punya 'balon'  lapan kali seminggu tapi tidak pernah pulak dia nak tayang kepada khalayak.
            Mak oi! Lapan kali seminggu??? Biar betul. Handal, memang handal!


Jagindas: Khabarnya, di Malaysia orang tempatan pun sudah ada yang nak tiru-tiru macam ini... khhuuaek tuih!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.