Rabu, 16 Januari 2013

NIZAR BERBOHONG LAGI...


Jepun: Kes RM207 bilion Tidak Wujud

Setiausaha Kedua Kedutaan Jepun, Takaharu Suegami, menafikannya yang kerajaannya pernah melunaskan bayaran pampasan sebanyak RM207 bilion kepada kerajaan Malasysia sebagai bayaran gantirugi kepada mangsa pembinan projek "Landasan Maut" ketika perang dunia ke dua.
            Beliau berkata demikian sebagai membalas dakwaan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar (gambar), yang mendakwa kerajaan Malaysia telah tidak mengagihkan wang pampasan sejumlah itu daripada kerajaan Jepun kepada mangsa buruh paksa terbabit semasa perang dunia ke dua dahulu.
            Nizar mendawa pihaknya mendapat pengesahan daripada kerajaan Jepun mengenai penyerahan wang pampasan itu kepada kerajaan Malaysia namun kerajaan Jepun menafikan pernah membuat sebarang pengesahan berkaitannya.
[dakwaan Nizar klik di sini]
            Sementera itu, Kementerian kewangan dalam kenyataannya semalam menjelaskan dakwaan yang berpunca daripada memo bertarikh 29 Mac 2011 oleh kementerian itu adalah palsu. Berakitan itu, sumber itu menyebut satu laporan polis telah dibuat pada 29 September tahun lalu. [lanjut di sini]

Jagindas: Apa lagi? Bohong berat nih! Tak kan nafi, nafi, nafi saja. Sesekali bagi ler dia kena! Kesian dengan mangsa dan waris mangsa yang percaya dakwaan Nizar ni....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.