Khamis, 19 Julai 2012

IMBUHAN


Buat Perangsang...
NAJIB..... Rakyat didahulukan..

MALAM tadi selepas sembahyang magrib, saya dan keluarga sempat sama-sama menonton 'BERITA TV'. Macam-macam cerita ada. Seronok ada, ngeri ada bahkan yang menakutkan pun ada. Habis sahaja berita, kami sekeluarga makan malam. Sambil-sambil makan, macam biasa saya akan memberikan nasihat dan perangsang kepada anak-anak.
            Saya bercakap tentang pendidikan, masa depan negara, politik dan ekonomi. Dalam sembang-sembang itu, saya bagi tau anak saya kalau dia mahukan motosikal yang baru, dia kenalah tunjukkan kecemerlangannya dalam pelajaraN untuk semester ini.
            Tapi sebaliknya dia mencadangkan supaya saya membelinya sekarang juga. Katanya, pemberian piano baru itu nanti boleh jadi perangsang kepada dia untuk belajar lebih kuat lagi.
            "Kalau kamu buat sambil lewa kemudian dapat keputusan tidak bagus, macam mana? Takkan ayah nak jual balik motosikal  tu, tentu akan jadi lain ceritanya pulak?", saya cuba pusing pandangan dia.
            "Ayah ni, hari-hari tengok berita pun tak faham-faham lagi ke? Cuba ayah contohi Datuk Seri Najib, pilihan raya tak tau bila lagi, tapi dia dah bagi macam-macam kepada rakyat. Bukankah itu sebagai perangsang untuk orang lebih kuat berkerja untuk kerajaan?"
            "Kalau BN ditakdirkan kalah nanti, tak kan lah Najib nak mintak balik kut?", anak saya pulak cuba pusing minda saya. Budak form six, dah matang. Biasalah..
           

Jagindas:   Saya cuma jawab:  Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.