Jumaat, 24 Ogos 2012

"NO BRAIN" - KATA NAZRI.


PINDAAN SYEKSEN 114A KEKAL
MOHAMED NAZRI AZIZ

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Tan Seri Abdul Aziz, menyifatkan mereka yang membantah pindaan syeksen 114A (penyiaran media) sebagai "No Brain" atau tidak ada otak.
          "Mereka yang menentang pindaan syeksen tersebut adalah no brain. Tak ada otak. Kalau tak tahu tentang undang-undang, jangan cakap pasal undang-undang", katanya dalam satu sidang media di Kuala Kangsar, semalam.

Jagindas Kata:

Wah, wah, wah, Nazri cantiknya bahasa... Macam itu rupanya bahasa orang undang-undang yek?

Teringat saya satu cerita sejarah lama pertarungan panglima Majapahit denganLaksanama Melaka. Mengikut ceritanya, Panglima Majapahit  bernama Taming Sari. Panglima ini tidak lut selagi dia menggunakan kerisnya. Maka, Laksamana Melaka, Hang Tuah, telah mengunakan kebijaksanaannya untuk menyambar keris hikmat tersebut. Akhirnya, Panglima Majapahit mati tertikam  kerisnya sendiri oleh Datuk Hang Tuah. Dan, keris itu dipinda namanya kepada "Keris Taming Sari".

Jagindas:  setakat ini yang ada otak namanya Namewee, begitu juga Hindraf walaupun ia pertubuhan tidak berdaftar namun masih boleh bergerak dan bersuara atas nama "HINDRAF"! Tak ada siapa berani kacau beb!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.