Rabu, 17 Oktober 2012

CINTA PLATONIK


APA KESUDAHANNYA?

PASANGAN PLATONIK ?
MELIHAT kepada pergeseran dalaman antara PAS dan DAP, maka penulis melihat hubungan antara kedua-dua parti politik tersebut bolehlah dianggap seBagai hubungan "platonik". Kedua-dua mereka nampaknya intim namun tidak bernafsu antara satu sama lain.
            Langsung, pada masa sama kedua-duanya juga bebas membuat keputusan, matlamat serta halatuju masing-masing dalam menerajui parti mereka. Mereka bukan pasangan LGBT (lesian, gay, bisex dan transex) tetapi adalah pasangan normal namun tiada nafsu untuk menyatu.
             Kehebatan Nik Aziz, diakui oleh Nik Aziz sendiri bahawa tiada seorang pun di kalangan ulamak PAS yang layak menggantikannya. Bermakna, kalau beliau mati nanti, jawatan Mursyidul Am akan kosong selama-lamanya..baca di sini
            Haji Hadi dan yang lainnya, jangan cakap banyak sebab anda tidak setaraf malah sampai bila-bila pun tidak akan mencapai taraf untuk setanding dengan Nik Aziz. Nik  Aziz adalag Tok Guru yang terus mata, macam juga Pak Belalang ahlil nujum kesayangan raja.
            Tidak seperti DAP, patah tumbuh hilang berganti, malah bukan sahaja ramai yang layak menjadi pengganti bahkan pengganti Lim Kit Siang mungkin lebih hebat daripada beliau hari ini.
            Nyatalah, kedua-dua pasangan politik ini memang hebat sehingga kecemburuan PKR selalu tidak menjadi. Pun begitu, cinta platonik PAS-DAP, apakah kesudahannya?


Jagindas: mencari tapak baru untuk bercucuk tanam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.