Khamis, 7 Februari 2013

SUDAH-SUDAHLAH MELAYUKU


(Rencana- Pada Pengamatan Saya)
Kembalilah Kepada: "Bersatu Teguh Bercerai Roboh"

PERTANYAAN yang lazim sangat disuarakan rakyat Malaysia terutama orang Melayu terhadap kebiadapan DAP yang semakin menjadi-jadi adalah: Apa lagi yang dikehendaki orang Cina di negara ini? Kalau kemewahan yang mereka idamkan, itulah juga yang mereka miliki sekarang! Nak apa lagi, ha?
            Banyak jawapan yang terpacul. Kalau soalan ini timbul di kedai kopi, kita akan dengar bermacam-macam daripada selawak-lawak jawapan hinggalah kepada jawapan yang memanaskan telinga, hati dan mengirapkan darah!
            Namun, daripada banyak-banyak jawapan itu, diringkaskan sahaja bahawa yang dimahukan oleh orang Cina adalah memerintah negara! Secara fitrahnya, tiada lagi yang dimahukan oleh manusia yang angkuh dan sombong jika segala-galanya telah dimiliki; kekayaan, kebijaksanaan (duniawi), empayar perniagaan selain daripada mahu menguasai manusia.
            Sebagai contoh, Israel (sekali gus kita sebut Yahudilah) misalnya,daripada warga terbuang dan kemudian sama ada secara ihsan mahupun samseng ia menumpang di sebuah negara yang didudukinya sekarang. Kebijaksanaannya seperti yang diakui Allah dalam al-quran terhadap kaum itu memperlihatkan sekarang bahawa 'dia' (Yahudi) menggenggam ekonomi dunia. Bahkan, boleh katakan semua pemimpin besar di dunia termasuk negara barat hatta negara-negara Arab sendiri pun tunduk dengan sergahan Yahudi (Israel). Paling tidak malu-malu!
               Justeru, mengapa dia (Israel) perlu memporak perandakan negara lain seperti Palestin sekarang. Padahal, rakyat Palestin telah banyak bertolak ansur dengan si-laknat Yahudi ini. Begitu juga, bukan mereka tidak sedar bahawa kaum mereka juga telah mengetuai ekonomi dunia ini.
            Ringkasnya, setelah puas dengan kejayaan itu, mereka mahu menakluki dunia secara pentadbiran pula. Barangkali pengajaran daripada perang dunia pertama dan kedua di mana German dan Jepun masing-masing memasang satu matlamat iaitu untuk memerintah dunia, maka itulah juga yang sedang dirancang, diatur dan dilaksanakan oleh Israel sekarang ini tanpa jemu dan putus asa.
            Nah, kembali ke dalam negara sendiri apa yang boleh kita katakan terhadap orang Cina DAP di negara ini? Dalam bab agama, DAP hanya bimbang menghadapi UMNO tetapi PAS bagi DAP umpama makan kacang. DAP telah melihat terlalu banyak kedunguan, kedangkalan dan kegelojohan PAS yang baginya dengan kelemhan-kelemahan itu PAS amat mudah untuk 'dibekukan'.
            Dari perspektif lain, barangkali DAP juga melihat kaum-kaum Cina dalam parti MCA, Gerakan, PKR dan lain-lain parti amat mudah ditarik hidung untuk masuk ke kandang mereka kerana suku kaum mereka itu juga pun ada memendam rasa untuk menjadi pemimpin negara. Namun, kerana masih ada sekelumit lagi nilai-nilai persahabatan dan penghormatan, makanya hasrat itu ditenggelam begitu sahaja. Sedangkan pada wajah mereka terlukis lukisan yang sama atas nama komuniti kaum Cina.
            Sebab itu, kebaculan akhbar-akhbar Cina mengheret sesebuah cerita yang menuding kepada orang melayu atau Umno sebagai perkauman selalunya mendapat teguran daripada pemimpin-pemimpin Melayu tetapi pemimpin dari kalangan masyarakat cina mengambil sikap 'buat-buat tidak nampak' sahaja. Justeru, apa maknanya itu?
            Penulis percaya, jika PAS mengisytiharkan keluar dari Pakatan Rakyat (PR), bagi DAP kecil tapak tangan nyiru ditadahkan. Tetapi dalam wayangnya, tentulah menyatakan penuh sedih dan  kesal yang amat sangat. DAP tidak pernah bimbang dengan kaum India. Kerana dia tahu sifat dan sikap kaum itu. Seperti yang kita selalu ucapkan...
            Dan, DAP akan terus 'berdoa' supaya PAS tidak menyatu dengan UMNO adau Barisan Nasional (BN). Penguasaan orang-orang cina menguasai bandar-bandar termasuk bandar-bandar baru dan kampung-kampung baru memberi ruang DAP berangan-angan merealitikan mimpinya itu.
            Dia percaya, apabila dalam satu pilihanraya berlaku wujud sebuah kerajaan yang lemah, maka orang-orang cina akan menggunakan senjata ekonomi untuk menekan kerajaan ketika itu.
            Tindakan ini tentunya akan mendapat sokongan kuat daripada sekutu-sekutu mereka dari Barat dan Yahudi bahkan mungkin juga dari blok negara Cina dan Singapura juga! Lantas, jika ketika itu kelemahan dan keberantakan orang Melayu masih tidak menentu lagi, tidak mustahil negara ini akan diserah urus kepada mereka sebagaimana mudahnya Malaysia menyerahkan Singapura  kepada Lee Kuan Yew. Mimpi inilah yang sedang menghantui DAP!
            Eksperimen sedang dibuat dengan gigihnya oleh Lim Guan Eng di Pulau Pinang sekarang. Lihatlah bagaimana Guan Eng mengeraskan kepalanya yang sedikitpun tidak tunduk dengan pelbagai tekanan meskipun berpunca daripada tindak tanduk dia sendiri. Sebaliknya, dia ketawa berdekah-dekah dalam biliknya melihatkan pendesak yang disifatkannya bagai anjing menyalak bukit.
            Justeru, jika demikianlah percaturannya, maka orang Melayu tiada pilihan lain selain daripada kembali bersatu. Menerusinya kita perkukuhkan bangsa dan martabatkan agama Islam berlandaskan sunnah wal-jamaah. Ketepikan segala fahaman-fahaman yang tidak diperakui oleh al-quran dan hadis berikutan ia boleh merosakkan aqidah dan meruntuhkan nilai kesucian agama Islam itu sendiri.
            Tidak semestinya negara Arab itu menjadi model terbaik untuk diikuti oleh umat Islam dunia. Dan, tidak juga kita mencanangkan bahawa Islam di Malaysia ini yang terbaik selepas wafatnya Rasulullah (saw). Sesudah penganut Islam itu terpecah kepada empat mazhab yang besar tetapi tetap mengekalkan sunnah, maka janganlah ditokok tambah dengan unsur-unsur fahaman lain sehingga Islam itu dlihat sebagai agama yang menakutkan! Lagi malang, dengan kelemahan itu 'mereka' akan meresapi ke dalam saf-saf kita langsung melaga domba sesama kita.
            Tidakkah itu yang berlaku sekarang?


Jagindas:  Orang tua-tua sudah kata: Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian punah ranahlah kita. Dan,  orang tua-tua juga berkata: Sebusuk-busuk daging, dikincah-kincah dimamah jua.. (asalkan bukan daging-daging yang haram!)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.