Sabtu, 9 Mac 2013

KHALAYAK TERTANYA-TANYA: APA SEBENAR YANG BERLAKU?

Berikutan Azlan Buat Pusingan U
APA SEBENARNYA..?

KEBANYAK AKHBAR hari ini turut memapar berita di mana bapa kepada Mohd. Saiful Bukhari yang mendakwa di liwat DS Anwar Ibrahim membuat pusingan U apabila mendakwa kencenderunganan beliau mengheret anaknya itu adalah atas permainan pihak tertentu (kerajaan) sehingga beliau sangup merecipta fitnah sedemikian. Ringkasnya ia adalah satu konspirasi!
            Sehubungan itu, beliau yang dulu pernah berjuang keras bersama Anwar Ibrahim kini memohon kembali untuk 'rujuk' kepangkuan PKR. Sementera itu, Saiful pula mendakwa sebaliknya dan tetap berkeras serta ikhlas dengan sumpah laknat yang dilafazkannya beberapa tahun lalu bahawa "Dia di liwat oleh DS Anwar Ibrahim".[berita di sini]
             Sebuah portal pro-pembangkan turut melahirkan kekeliruan dengan perkembangan terbaru dua beranak itu, Azlan dan Saiful. Anda boleh membacanya di laman ini:  http://suarapakatanrakyat.com/2013/03/liwat-saiful-awas-perangkap-azlan.
            Justeru, timbul persoalan dikalangan khalayak: Apa sebenarnya yang terjadi? Permainan apakah yang sedang berlaku sekarang?

1.         Tergamakkah seorang bapa menganiaya anaknya sendiri?
2.        Apakah Azlan semudah itu tertipu dengan kenikmatan dunia (harta)
3.         Jika ini perangkap untuk Anwar, perangkap jenis apakah yang dipasang oleh Azlan?
4.        Jika dakwaan sebelum ini adalah satu konspirasi, siapakah pula yang akan jadi mangsanya?
5.         Di manakah akan berakhirnya isu ini...
6.        Ataukah ini satu sindiran kepada badan kehakiman dan pemimpin negara berikutan keputusan mahkamah sebelum ini dan perjalanan rayuan kes yang dikemukakan oleh 'mangsa' berkenaan?
7.         Atau, atau-atau-atau.....yakah?, Yakah-yakah-yakah!
           
            Astaghfirullah hal'adzim....
           
           
Jagindas: Belum masanya sekarang untuk mengulas isu ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.