Isnin, 5 Ogos 2013

KEBODOHAN NAMEWEE ADALAH KECERDIKAN NAZRI (?)

Dulu 'adik-abang'.. sekarang tidak lagi!
Dahulu Ditatang, Kini Benci!

MARAH benar nampaknya Datuk Mohamed Nazri Aziz terhadap budak hingusan (katanya) dikenali sebagai Namewee atau nama sebenarnya Wee Meng Chee, yang sekali lagi membuat kontroversi mempertikaikan keputusan kerajaan membatalkan penayangan filem "The New Village (TNV)".
            Bodoh, tak tahu sejarah dan budak hingusan, demikian disifatkan Nazri terhadap anak cina yang memang dilahirkan kurang ajar itu. Ini bukan kali pertama budak cina itu menghina kerajaan. Banyak kali sudah. Tapi dia selalu menang.. Atau kekurangan ajarnya menyebabkan Melayu takut!
            "Saya pun hendak hentam dia habis-habisan. Dia budak yang tidak tahu sejarah, budak yang bodoh, berhingus dan tidak faham tentang sejarah negara kita. Hidup dalam sebuah negara berbilang kaum, kita harus mengambil kira sensitiviti dalam negara," kata Nazri yang marah sangat kepada Namewee.
            Agaknya Nazri lupa atau menganggap orang ramai sudah lupa, bahawa suatu ketika dahulu beliaulah yang menatang budak ini macam minyak penuh. Siap berpeluk-peluk dan hampir-hampir sahaja budak hingusan itu boleh merewang-rewang dalam parlimen tanpa protokol. Sayangnya Nazri kepada budak cina ini ketika itu cukup meloyakan orang Melayu khususnya kalangan Umno.
            Agaknya, apabila Nazri menang dalam PRU13 lalu, beliau beranggapan manusia Melayu sudah lupa 'kebodohan' beliau ketika itu yang menatang anak cina haramjadah tersebut sehingga menyebabkan sekarang beliau berlagak cerdik benar!
            Seorang Melayu yang menghina agama dengan anjing-anjingnya telah pun dihadapkan ke mahkamah. Namun Namewee masih dicarta polimik. Kadang-kadang betul juga apabila rakan-rakan merungut: "....agaknya undang-undang di Malaysia ini hanya dikuatkuasakan kepada orang Melayu sahaja..."
            Memanglah sudah terkenal sikap murni orang melayu ini dalam bab-bab menjaga hati orang lain..."dagang lalu nasi ditanakan, kera dihutan disusukan, sedang anak sendiri mati kelaparan.." Demikian diperakukan Melayu itu begitu!
            Satu lagi nak tanya, kenapa tiada pihak yang menghentam pihak Lembaga Penapis Filem Negara (LPFN)? Kalau dipangkalnya berjalan betul, tentulah filem TNV itu tidak menjadi isu sedari awal.
            Apa kata pemerhati politik terhadap Nazri. Baca di Zam Kata.



Jagindas: Nazri, Nazri....penulis harap anda (dan muka-muka yang seangkatan dengan anda) tidak ada dalam carta Majlis Tertinggi Umno nanti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.