Khamis, 1 Ogos 2013

SYIAH OH SYIAH

Tangkap Sajalah...

ALAHAI....banyak cakap pulak si-menteri yang seorang ini! di sini. Segala-galanya sudah jelas kan? Memang fahaman syiah itu bersalahan dari syariat Islam sebenar bahkan amat membahayakan orang Islam Melayu dan lain-lain bangsa, kan?
            Berdasarkan keterpesongan akidah mereka berikutan beberapa pengubahsuaian dan tokok tambah berlaku dalam ibadat-ibadat mereka seperti sembahyang dan nikah kahwin, bolehkah mereka ini di katakan terkeluar daripada Islam?
            JAKIM sepatutnya bukan sekadar mengkaji kelemahan dan mara bahayanya puak syiah ini tetapi juga dari sudut keterpesongan kumpulan terbabit yang jelas dalam soal akidah sepatutnya sudah diletakkan satu hukuman syarak di situ - terkeluar dari Islam atau tidak?.
            Lantas, yang hendak dibanteras itu adakah semata-mata mara-bahayanya atau akidahnya atau kedua-duanya sekali? Bagi penulis, hal ini masih tidak berapa jelas. Ada seolah-olah perkara yang terelindung atau was-was dari dalam Jakim itu sendiri!
            Makanya, sekarang bukan masa untuk mabuk untuk buat kenyataan akhbar. Jalankan tindakan. Tangkap, simpan dan pulihkan. Tiap-tiap hari,sampai kosong. Sampai kong, sampai kita terpaksa bina satu penjara lagi....khas untuk syiah! Cuba kurangkan bercakap banyakkan kerja.!
            Jadi, kalau nak buat kenyataan, sepatutnya bermula dengan begini: hari ini kita tangkap sepuluh orang kuat yang kita percaya penyebar fahaman syiah. Mereka ini akan diIslamkan semula...... (contoh laa..)



Jagindas: Letih baca cerita tergantung...selesai  tidak juga

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.