Isnin, 6 Ogos 2012

JANGAN DURHAKA!

YDA. SULTAN ABDUL HALIM MUA'AZZAM SHAH

CHONG WEI KENA PEDAKA!

SEORANG rakan dari Kuala Lumpur, mempertikaikan kekalahan Chong Wei malam tadi. Menurutnya, kalau Chong Wei boleh menang dalam set pertama, bermakna Chong Wei memang boleh menang dalam set kedua. Dan, macam-macam lagilah komen beliau terhadap kekalahan bintang badminton negara itu yang juga pemain nombor dua dunia. Kesal benar nampaknya dia!
            Dia minta pandangan daripada saya, sebab sebelum Chong Wei berleps ke London, saya ada katakan dalam blog ini bahawa selepas badminton olimpik, saya akan tulis sesuatu perihal Chong Wei.  Apa itu?:
            Aatas nama negara, saya dan seluruh rakyat Malaysia mahukan Chong Wei Menang. Tapi dek perangai Chong Wei yang mengguris hati saya tempoh hari, saya dah tak respect budak sepet ni. Pi mampuih lah dia, walaupun pemimpin negara beria-ia benar beri semangat kepada dia!
            Saya telah mengagak Chong Wei akan kalah dipusingan akhir bandminton olimpik. Hati saya kuat mengatakan begitu.  Sebabnya? Kerana dia durhaka dengan Tuanku Yang Dipertuan Agong (YDA) tempohari di majlis penganugerahan sukan negara.
            Dia kata sakitla, tak sihatla dan rasa macam nak mapuih la.... "Akai keling" la tu. Yang Dipertauan Agong kita bukan calang-calang. Baginda bukan sahaja bermartabat sebagai YDA bahkan juga sebagai sultan tertua di negara ini. Darjat tua tetap memberi tulah (sumpah daulat) kepada sesiapa sahaja yang mengecilkan hati tuanku ketika itu. Hati mana tak berkecil dengan pelakuan tempoh hari, mesti ada punya. Walaupun tuanku sudah memaafkan, namun daulat tuanku tetap kena punya.
            Apa rasa Chong Wei bila dikalahkan Lin Dan? Apa rasa? Apa Rasa? Tahulah lu sudah kaya, tapi kalau lu menang semalam, lu lagi kaya wo... Lu jangan main-main dengan sultan wo!


Jagindas:   DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU!
           

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.